رویترزـ شورای امنیت سازمان ملل باتصویب قطعنامه ای از حوثیها می‌خواهد فوراً حملات به‌حمل و نقل دریایی را متوقف کنند

 

به گزارش رویترز، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از حوثیهای یمن می‌خواهد فوراً حملات به‌حمل و نقل دریایی را متوقف کنند.

خبرگزاری فرانسه خبر داد: آنتونی گوترز دبیرکل سازمان ملل گفت ما هم‌چنان در مورد وضعیت دریای سرخ بسیار نگران هستیم، زیرا خطر تشدید و گسترش جنگ در خاورمیانه هست.

این خبرگزاری افزود: سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در مورد افزایش حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ هشدار داد. این حملات که شبه‌نظامیان حوثی توسط کشورهای غربی به آن متهم می‌شوند خطر تشدید تنش در منطقه را افزایش داده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حداقل ۱۲حمله حوثیها به کشتی‌های تجاری را به‌شدت محکوم می‌کند .

روزنامه انگلیسی تلگراف، فاش ساخت حوثی‌ها که به کشتی‌ها حمله می‌کنند در ایران آموزش دیده‌اند. تلگراف در این باره می‌نویسد: این یافته‌ها دخالت مستقیم تهران در گسترش درگیری در خاورمیانه را نشان می‌دهد. منابع داخل ایران به تلگراف گفتند که یک گروه ۲۰۰ نفری به آکادمی علوم و فنون دریایی خامنه‌ای در زیبا کنار در ساحل دریای خزر سفر کردند. این ادعا توسط چندین منبع دفاعی تأیید شد.

تلگراف اضافه کرد: بخشی از این آموزشگاه نظامی به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران به دوره آموزشی شش ماهه مزدوران خارجی از جمله حوثی‌ها اختصاص دارد.

تلگراف افزود: جزیره فارور جزیره‌یی کوچک و خالی از سکنه در وسط خلیج‌فارس که تحت کنترل نیروی دریایی سپاه پاسداران است، برای آموزش مزدوران حوثی نیز استفاده می‌شود.

جو ویلسون، عضو کنگره آمریکا، در پستی در ایکس نوشت: حوثیها، دست‌نشانده‌های تروریست رژیم ایران، تاکنون ۳۰ حمله گسترده به کشتی‌ها در دریای سرخ انجام دادند و خطوط کشتیرانی تجاری را فلج کردند. سیاست بایدن در قبال رژیم ایران مماشات غیرمسئولانه با تروریستهاست.

به گزارش رویترز، رهبران مصر و اردن، در پایان نشست سران کشورهای عربی در عقبه، تلاشهای اسراییل برای انحلال دولت فلسطین، جدایی غزه و کرانه غربی را رد کردند، از سوی دیگر بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: با محمود عباس، رهبر دولت فلسطین در مورد اصلاحات در دولت فلسطین گفتگو کرده و معتقد است رهبر فلسطین برای اصلاح دولت و حرکت رو به جلو آماده است.

بلنیکن در مورد بحران دریانوردی در این منطقه هم گفت: حملات دریای سرخ با کمک و همدستی حکومت ایران انجام شده است، وی هشدار داد که این حملات پیآمد خواهد داشت و این امر برای حکومت ایران هم روشن شده است که حمایت از حوثیها متوقف شود.

نبیل ابو ردینه سخنگوی دولت فلسطین در مصاحبه‌یی با تلویزیون العربیه گفت: اجرای اصلاحات در حاکمیت فلسطین به فلسطینیان ربط دارد و دولت در این رابطه با کسی بحث نمی‌کند. ولی کاری که آمریکا می‌کند این است که سراغ این موضوع می‌رود تا این‌که به موضوعات پایه‌یی پاسخ ندهد.

دیده بان حقوق‌بشر سوریه خبر داد، در بیم از حملات نیروهای اسراییلی و آمریکایی، حزب‌الله لبنان سامانه‌های پارازیت جنگ پهپادی را در مواضع مختلف در دیرالزور مستقر کرده است.

رویتر گزارش داد: دو منبع امنیتی گفتند، سامانه‌های دفاعی روز چهارشنبه یک پهپاد مسلح را بر فراز فرودگاه اربیل در شمال عراق که نیروهای آمریکایی و بین‌المللی در آن مستقر هستند، سرنگون کردند.

غلامعلی حداد عادل از نزدیکان خامنه‌ای با اعتراف به شکست شیطان‌سازیهای کلان علیه مجاهدین گفت: عدم آگاهی از مجاهدین به‌دلیل کوتاهی دستگاههای اطلاع‌رسانی و هنری طی این سال‌ها صورت گرفته است، وی تأکید کرد هر حرکت فرهنگی که باعث شود ابعاد عملکرد و در عین‌حال ماهیت مجاهدین برای عموم مردم آشکار شود، امری مهم خواهد بود.

حجم نقدینگی نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۱۸ و سه دهم درصد بیشتر شد و به رقم ۷۴ هزار و ۹۸۰ هزار میلیارد ریال رسید.

سایت حکومتی انتخاب خبر داد با توجه به خالی ماندن ۸۰ درصد سدهای تهران، احتمالاً سال آینده آب در تهران جیره‌بندی خواهد شد.

روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد پرده از بحرانی عمیق در آموزش و پرورش آخوندزده برداشت و نوشت: آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند میانگین کشوری معدل دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف به‌شدت افت کرده است؛

میانگین نمرات امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۲ نشان می‌دهد:

میانگین معدل رشته تجربی ۱۱ و ۲۳ صدم است.

میانگین معدل رشته ریاضی ۱۰ و ۷۹ صدم است.

میانگین معدل رشته انسانی ۸ و ۷۵ صدم و میانگین رشته معارف ۱۰ و ۵۶ صدم است.

و ایران در مقایسه با ۵۷ کشور دیگر جزو یکی از کشورهای با نمره زیر متوسط محسوب می‌شود.

در حالی‌که کم‌بضاعت‌ترین آموزش و پرورش هم آموزش و پرورش ایران است که سرانه هزینه یک دانش‌آموزش ۳۶ بار کمتر از دانش‌آموزان سوئیسی است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: