نخست وزیر فرانسه: هشدار تروریسم و بالا بردن سطح امنیتی و دفاعی فرانسه

به گزارش خبرگزاری رویترز، «گابریل آتال، نخست‌وزیر فرانسه روز یکشنبه پس از دیدار مقامات ارشد امنیتی و دفاعی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفت که دولت فرانسه در پی تیراندازی در مسکو هشدار تروریسم خود را به بالاترین سطح خود افزایش می‌دهد.

گابریل آتال نخست‌وزیر فرانسه در پستی در X گفت: «این تصمیم که ماه‌ها قبل از میزبانی بازیهای المپیک در پاریس گرفته شده است، «با توجه به پذیرفتن مسئولیت حمله (مسکو) توسط دولت اسلامی و تهدیدهایی که بر کشور ما سنگینی می‌کند، گرفته شده است».

وزیر کشور فرانسه نیز در مصاحبه‌یی با اخبار ساعت ۲۰ کانال ۲ فرانسه گفت: «تهدید بسیار بالاست. ما باید آماده مقابله با این تهدید باشیم. همه اروپا و همه غرب مورد تهدید هستند. داعش عامل ۸سوءقصد اخیر خنثی شده در فرانسه بوده است. آلمان و اتریش هم در دسامبر گذشته چنین سوءقصدهایی را خنثی کرده‌اند. افرادی مستقر در خارج از کشورهای ما می‌توانند به افرادی در داخل کشور فرمان عمل بدهند و این پدیده‌ای جدید و بسیار خطرناک است. دو عملیات در ماههای ژانویه و مارس خنثی شده‌اند. فرانسه هر هفته اطلاعاتی در مورد چنین تهدیدهایی دریافت می‌کند و افرادی را بازداشت و خنثی می‌کند.

ما از سال ۲۰۲۰ چهارده سوءقصد را خنثی کرده‌ایم. از زمانی که من وزیر کشور شده‌ام تاکنون ۱۰۴۰ مورد را اخراج کرده‌ایم ولی بقیه هستند چه در زندانها و چه در سایر اماکن. هیچگاه ما این تعداد سوءقصد در فرانسه را خنثی نکرده بودیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: