جی۷ حملات رژیم آخوندی به کشورهای منطقه را به شدیدترین شکل محکوم کرد

جی هفت
۱۴۰۵/۱/۳
بیانیه مشترک گروه هفت: حملات بیملاحظه رژیم به زیرساختهای انرژی و غیرنظامیان بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان، امارات، اردن و عراق تهدید امنیت جهانی است
کشورهای عضو گروه هفت در بیانیه پایانی اجلاس خود در ژاپن، حملات رژیم آخوندی به غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی کشورهای منطقه را محکوم و خواستار توقف فوری آن شدند.
وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان، آمریکا، آلمان، انگلستان، ایتالیا، ژاپن، فرانسه و کانادا و همچنین نماینده عالی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی اعلام کردند:
ما حملات غیرقابل توجیه رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن علیه غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی را مطابق با قطعنامه ۲۸۱۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد، با شدیدترین عبارات محکوم میکنیم این حملات امنیت منطقهای و جهانی را تهدید میکند و خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط همه حملات رژیم ایران هستیم و بر اهمیت حفاظت از مسیرهای دریایی و ایمنی ناوبری، از جمله در تنگه هرمز و ایمنی و امنیت زنجیرههای تأمین و ثبات بازارهای انرژی تأکید میکنیم.
وزرای خارجه جی هفت افزودند: ما حملات گستاخانه رژیم ایران و شبهنظامیان آن در عراق علیه تأسیسات دیپلماتیک و زیرساختهای انرژی در منطقه کردستان عراق، و علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف ضد داعش را محکوم میکنیم.
به گاز قطر حمله شود، در انجام آن تردید نخواهم کرد.
