دومین روز گردهمایی جهانی ایران آزاد در پاریس ـ ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ ـ ژنرال کیت کلاگ
۱۴۰۵/۳/۳۱
کیت کلاگ – فرستاده ویژه رئیسجمهور آمریکا برای اوکراین ۲۰۲۵
«خانم رجوی، شخصیتهای برجسته، شخصیتهای محترم و دوستان شورای ملی مقاومت. ممنون که بار دیگر من را همراه خودتون دارید امروز.
وقتی دفعه قبل من در ژانویه سال گذشته در مقابل شما ایستادم، به شما گفتم که امسال باید سال امید باشه، سال اقدام و سال تغییر. نمیدانستم که چقدر تغییر و چقدر سریع رخ خواهد داد. نمیدانستم که در عرض چند ماه شکل منطقه عوض خواهد شد، جنگی به وجود خواهد آمد، بعدش آتشبس برقرار میشه و رژیم مذهبی در تهران که مردم رو ارعاب میکنه و جهان رو به مدت بیش از تقریباً نیم قرن، مجبور به مذاکره میشه.
پس بگذارید سخنرانیام رو همونجا شروع کنم که سال گذشته کردم. چون واقعیت بیش از پیش آشکار شده. برای مردم ایران و کسانی که به اونها و یک آینده آزاد اعتقاد دارند، الان در واقع از سال هفتاد و نه تاکنون بهترین زمانه. رژیم ضعیفتره، ضعیفتر از هر زمانی در چند دهه گذشته است.
امسال هم مثل سال قبل باید سال امید، سال اقدام و سال تغییر باشه. در نظر بگیرید که چقدر راه آمدهایم در همین یک سال. من بهتون گفتم که شروع پایان رژیم ایران، در واقع تروریسمش، شروع شده. بعدش جنگی شروع شد که حزبالله رو تضعیف کرد در لبنان. رژیم دمشق سرنگون شد. در قاره ما هم رژیم ونزوئلا سرنگون شد که از شرکای حکومت تهران بود. زمان اونها هم به پایان رسید و نفوذ رژیم ایران که پنجاه سال این رو در واقع ساخته بود در جاهای مختلف، در عرض چند ماه مورد تهاجم قرار گرفت.
خیلی از شما که اینجا هستید سازندگان این آینده روشنتر هستید. وقتی تاریخ رو بنویسند، شما در واقع بار دیگر یک صفحات روشن رو در اون خواهید داشت. پایههای یک آینده ایران داره پایهگذاری میشه به سمت یک آینده تاریخی.
چهل و هفت سال رژیم با اقداماتش و نیابتیها و بیثباتی منطقه در واقع استراتژی بقای خودش رو به پیش برد. هرج و مرجی که داشت در خونریزی در منطقه، در سوریه و اقداماتش در تنگه هرمز، صادر کردن خشونت به خارج و ترور، اینطوری بوده که در واقع جنگ خودشون رو در داخل تونستن به پیش ببرند. سرکوب مردم ایران، کشتار دختران و پسران ایرانی در خیابانها فقط میتونن با آتش زدن منطقه اینها رو پیش ببرند.
در ژوئن ۲۰۲۵ عملیات آمریکا به قلب برنامه هستهای رژیم ضربه زد. برنامهای که در واقع با این اقدام نشان داده شد که مسیر به سمت بمب، بسته شد. این رژیم گوشش بدهکار نبود و تلاش کرد که مخفیانه دوباره این بسازه اون برنامه هستهایشو. ولی خب شرطبندیش اشتباه بود.
بعد بیست و هشت فوریه امسال، ایالات متحده و شرکاش عملیات دیگری رو شروع کردند، خشم حماسی. در عرض چند روز، نه چند ماه، نه چند سال، خامنهای و سران نظامی فرماندهی نظامی رژیم ایران حذف شدند. آرشیتکتهای چهل و هفت سال ترور که بسیاری رو کشته بودند، رفتند. برنامه بالیستیکشون که اروپا رو تهدید میکرد و نیروهای ما رو، نابود شد. نیروی دریاییشون هم که کمک میکرد به بستن مسیر کشتیرانی، نابود شد. صنایع نظامیشون هم به نحوی نابود شده که نمیشه بازسازیش کرد.
این کل تعادل قوا رو در منطقه تغییر داد. عملیاتی دقیق که کسی فکر نمیکرد امکانپذیر باشه و دولتهای قبلی هم این کار رو نکرده بودند.
پرزیدنت ترامپ راه رسیدن رژیم به بمب هستهای رو میبنده. رژیم در پی این بوده که همیشه دنبال سلاح هستهای به دست بیاره با همون ذخایر اورانیوم غنی شدهش و همین روزها هم دنبال همین بوده. در حالی که این غیرهستهای شدن اونها برای کل منطقه منفعت داره.
برخلاف جاهطلبیهای رژیم ایران، به این معنی خواهد بود که اصلیترین حامی تروریسم در جهان هرگز نمیتونه به خطرناکترین سلاح در جهان دست پیدا کنه؛ که خطری برای منطقه و جهان خواهد بود که تهران بتونه با اونها نیابتیهاشو پناه بده یا ازشون محافظت کنه.
این موضوع دیگه از بین رفت. این بمب رو به دست نمیارند و دیگه نمیتونن با اون باجخواهی کنند. تهدید یک رژیم مذهبی مسلح به سلاح هستهای از بین رفته و فاصلهای نداریم تا از بین بردن برنامه هستهای رژیم ایران و اینکه مردم ایران بتونن آینده خودشون رو شکل بدن.
این از بین بردن تهدید هستهای رژیم رو از بین نمیبره، اون رو تضعیف میکنه و مردم ایران باید خودشون با اون مقابله کنند. بمب هرگز برای دفاع از ایران نبوده، برای دفاع از حاکمان رژیم ایران بوده. اکنون رژیمی رو داریم که دستش رو شده در برابر مردم، مردمی که چهل و هفت سال اونها رو سرکوب کرده.
اینجا میخوام یک اصطلاح روسی رو استفاده کنم که رئیسجمهور ریگان اون رو استفاده کرد. کسانی که از اسلامآباد تا ژنو رفتن، در واقع مذاکره کردند، باید بهشون گفتش که خب «اعتماد کنید، ولی بعد راستیآزمایی کنید، راستیآزمایی کنید.» این حرفها خیلی مهمه که زده بشه.
چهارده اوت ۲۰۰۲، با اطلاعاتی که با ریسکپذیری فوقالعاده از داخل ایران به دست اومده بود، شورای ملی مقاومت در واشینگتن فاش کرد برای جهان دو سایت مخفی غنیسازی رژیم ایران و در واقع آب سنگین اراک و غنیسازی نطنز رو که رژیم اونها رو در واقع لاپوشونی کرده بود. شما اونها رو فاش کردید، واقعیتشو. دو مسیر به سمت بمب و این راه رو باز کرد برای بازرسیهای بینالمللی و شش قطعنامه سازمان ملل.
پس وقتی میگم که «اعتماد کنید ولی راستیآزمایی کنید»، بفهمید که راستیآزمایی در واقع این همون میراثیه که شما اون رو بنا گذاشتید و تضمین میکنه هر کاری که اونها بکنند، حتی اگه اورانیوم رو باهاش کار بکنند، اینا در واقع دوباره بازبینی خواهد شد.
رژیم از شروعش فقط دروغ گفته. اگه بهش اجازه بدین همینطور دروغ میگه و این وظیفه ماست، وظیفه شماست که نگذاریم این کار رو بکنه. اجازه ندیم.
بخاطر همین این بر عهده مردان و زنانی هست. اکنون این زمان روی دوش زنان و مردان ایرانی است و باید این خلع سلاح رژیم صورت بگیره و بر مبنای برنامه ده مادهای، آینده ایران میتونه ساخته بشه.
این پنجره به اندازه بیش از نسلهای قبلی باز شده، ولی هر پنجرهای همینطوری تا ابد باز نخواهد ماند. مردم ایران باید مقابله کنند با رژیم حاکم.
یک جنبش مقاومت نمیتونه فقط اسم باشه. مبارزه سخت خواهد بود، با بهای زیاد. باید انجام بده. رژیم مذهبی در تهران به همین شکل و از روی اختیار نخواهد رفت. شما باید اون را وادار کنید که بره.
امید وجود داره، اکنون باید اقدام صورت بگیره. خیلی ممنون که از من استقبال کردید.»
