گفتگو با مجروحین و تصاویری از ایستادگی شورشگران در تظاهرات ۳۰خرداد کهکشان ۱۴۰۵

 پگاه جهان میری: 

من پگاه هستم از آلمان هستم اومدم تظاهرات تو پاریس برای ۲۰ ژوئن. موقعی که من رسیدم اونجا اصلاً شوکه شدم به خاطر اینکه یه صحنه وحشی‌گری پلیس فرانسه رو دیدم. چند نفر رو زمین بودن دیدم پلیس داره حمله می‌کنه باهاشون. من همون تا اومدم دوربینمو درآوردم به خاطر اینکه من تو اروپا صحنه‌های اینجوری از پلیس ندیده بودم. داشت مردمو هل می‌داد سرش نمی‌شد زن، مرد، جوون، سن بالا. اصلاً اینقدر وحشیانه مردمو داشت از هم جدا می‌کرد، هل می‌داد و اینا. بعد من خودم جدا شدم یعنی منو از اونایی که رو زمین افتاده بودن رفته بودن رو سرشون منو جدا کردن بردن یه ذره ته. داشتم باز فیلم می‌گرفتم و می‌گم در حال شوک بودم چون من از پلیس اروپا یه همچین چیزی ندیدم. فهمیدم این مماشاته که این صحنه فقط از مماشات می‌تونست درست بشه به خاطر اینکه خیلی بدرفتار کردن.

اینا... الان دارن میان... دارن از اینجا می‌برن... صدای مردم ایران هستیم ما... ببینید... ببینید دارن ما... اینجا صدای مردم ایران باشیم... مماشات یعنی همین... می‌بینید... ببینید کور دارن هلمون می‌دن... منم هیچی دستم نیست فقط تلفنم... مثل وحشی... تو اروپا... تو اروپا مثل وحشی دارن به یه زن حمله می‌کنن...

اینا هی اومدن نزدیک‌تر بعد من نمی‌دونم اصلاً چجوری شد اومد تو سینه من یه جوری زد تخته سینه من بعد منو یعنی اینجوری افتادم یه ذره شروع کرد با باتوم منو زد. چند تا الان جاش هم تو کمرم مونده قرمز. بعد از این گازا زد دیدم همه اصلاً شروع کردن به سرفه کردن چشامون شروع کرد به سوختن اصلاً بعضیا از درد داشتن فریاد می‌زدن. بعد یکی از خواهرا رو اینجوری هل دادن که افتاد زمین یک هوادار افتاد روش بعد هرچی ما به پلیس می‌گفتیم یواش اینجا یکی داره خفه میشه زیر مردم اصلاً سرش نشد بیشتر هل داد می‌زد اصلاً سرش نمی‌شد. من می‌گم صحنه اینجوری ندیدم. دیدم واقعاً معامله با رژیم کردن یعنی چی. یعنی قیمت مبارزه، قیمت جون مردم، قیمت صدای مردم ایران بود. بعد پیام برادر مسعود رو شنیدیم واقعاً افتخار می‌کنیم که اینقدر حمایت کرد از ما که ما اونجا تو صحنه بودیم که صدای مردم ایران بودیم. ولی کور خوندن که این مماشات رو می‌کنن به خاطر اینکه ما هرچی باشه صدای مردم ایران هستیم، صدای مقاومت هستیم و ساکت نمی‌شیم چون آلترناتیو، تنها آلترناتیو مجاهدین هست و شورا و ما ایستاده‌ایم تا آخر.

یک خانم اشرف نشان:

بچه‌ها این یعنی مماشات. ایران امضا کرد... قیمتشو کی باید بده؟ مردم ایران... مبارزه... گفتن اجازه ندارین امروز اینجا تظاهرات بکنین. الان سه بار به ما گفتن باید از اینجا برین ولی ما نشون می‌دیم مماشات یعنی مرگ مردم ایران.

ندا امانی - پاریس  ۳۰خرداد ۱۴۰۵: 

 ما از ماه آوریل اجازه‌نامه صد هزار نفر، تجمع صد هزار نفر بر علیه شاه و شیخ داشتیم. امروز اینجا صلح‌آمیز جمع شدیم که صدای مردم ایران رو، صدای زندانیان سیاسی رو اینجا به گوش جهانیان برسونیم. این ناجوانمردانه، کثیف، به رژیم، مماشاتشون رو با کشور فرانسه کردن و جلو جلو به بچه‌هایی که هیچ‌چی دستمون نداشتیم فقط با شعار نه شاه نه شیخ جلو ایستاده بودیم کوبیدن، به حسرتمون، برمون داشتن، زدنمون، گاز اشک‌آور زدن تو چشامون. ولی کور خوندین ما اینجا ایستادیم تا آخر هم صدای مردم ایران رو به سطح جهانیان می‌رسونیم. حاضر حاضر حاضر.

یک آقای اشرف نشان:

این درس عبرتی باشه برای تمامی مماشات‌گران، برای تمامی کاسبان خون. مجاهدین قسم خوردن تا روز سرنگونی دست از مبارزه بر ندارن.

امینه قرایی ـ صحبت به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی: 

گوش ندهید به رژیم ایران که مردم رو می‌کشه بس کنید! به ما گوش کنید! به ما گوش کنید! به ما گوش کنید!

بذارید صدای اونا باشیم! بذارید صدای اونا باشیم،

اونا دارن هر روز توی ایران برادرها و خواهرهای ما رو می‌کشن! و شما نمی‌ذارید ما صدای اونا باشیم؟ اونا همین الان دارن شکنجه میشن! اونا زیر شکنجه‌ان! اونا توی زندان‌های ایرانن!

چرا نمی‌ذارید ما حرف بزنیم؟ من اومدم اروپا، من اومدم اروپا تا بتونم حرف بزنم. وگرنه منم الان یکی از اونایی بودم که داشت توی ایران کشته می‌شد.

اونا پدرم رو کشتن، اونا عزیزام رو کشتن، من نمی‌تونم سکوت کنم! شما نمی‌تونید من رو ساکت کنید! رژیم ایران تروریسته! تروریست! تروریست!

اونا رو متوقف کنید! اونا رو متوقف کنید! شرم بر شما! شرم بر شما! شرم بر شما! شرم بر شما! شما باید اینجا کنار ما بایستید، نه کنار اونا! تاریخ این رو می‌نویسه، تاریخ این رو می‌نویسه و همه این رو به یاد خواهند داشت. شما باید اینجا کنار من بایستید، برای من، نه جلوی من! نه جلوی من!

آیا شما از طرف رژیم هستید؟ نه، نیستید. پس نذارید اونا بر شما حکومت کنن، و نذارید مانع ما بشن. این کار رو نکنید! بیایید و انسان باشید! پای حقوق بشر بایستید! فرقی نمی‌کنه کجا، هر جای دنیا که باشه ما باید جلوی این کار رو بگیریم و با هم در برابر قاتل‌ها و این رژیم بی‌رحم متحد بشیم!

ما باید کنار هم بایستیم! همه ما باید کنار هم بایستید! این رو فراموش نکنید! بیایید و کنار من بایستید! بیایید اینجا، اینجا بایستید، اینجا بایستید. ما هیچ‌وقت سکوت نخواهیم کرد! ما هیچ‌وقت سکوت نخواهیم کرد! ... شرم‌آوره! شرم‌آوره! شرم‌آوره! شرم‌آوره!

لطفاً به اشتراک بگذارید:
TelegramXFacebookEmailPinterest

خبرهای مرتبط