اتحاد جدید علیه رژیم؛ بیانیه آمریکا و کشورهای خلیج فارس علیه موشکها و پهپادهای رژیم

نشست مشترک روبیو و وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس علیه رژیم ایران
تاکید بر ناوبری آزاد و بدون قید و شرط در تنگه هرمز، رد هرگونه باجخواهی و عوارض توسط رژیم، و محکومیت حملات نیروهای نیابتی در عراق
وزارت خارجه آمریکا بیانیه مشترک روبیو و وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس را منتشر کرد. در این بیانیه صراحت یافته است که امنیت پایدار در منطقه تنها با مقابله با طیف کامل تهدیدات دیکتاتوری حاکم بر ایران، شامل برنامههای موشکی، پهپادی و شبکههای نیابتی میسر است. این بیانیه ضمن محکوم کردن حملات شبهنظامیان وابسته به رژیم در عراق، بر حق قانونی ناوبری آزاد و بدون قید و شرط در تنگه هرمز تاکید کرده است.
وزارت خارجه آمریکا، بیانیه مشترک روبیو و وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس را منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: وزیران خارجه تأکید کردند که صلح و امنیت پایدار منطقهای مستلزم رسیدگی به طیف کاملی از تهدیدات رژیم ایران، از جمله موشکهای بالستیک، پهپادها و حمایت از نیروهای نیابتی آن در منطقه است.
تاکید بر ناوبری آزاد و ترانزیت قانونی در تنگه هرمز و رد قاطع باجخواهیهای رژیم
وزراء خارجه همچنین بر اهمیت بازگشایی تنگه هرمز تأکید و خاطرنشان کردند که ناوبری آزاد، بدون قید و شرط و نامحدود، از جمله حق عبور ترانزیتی طبق قوانین بینالمللی، برای امنیت منطقهای و جهانی ضروری است. آنها هرگونه عوارض، هزینه یا تلاش برای اعمال کنترل بر تنگه را رد کردند.
وزراء خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس حملات نیروهای نیابتی ایران در عراق علیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کردند.
جیغوداد و واکنش غیظآلود وزارت خارجه رژیم آخوندی نسبت به بیانیه مشترک منطقهای
وزارت خارجه رژیم امروز جمعه در بیانیهای اعلام کرد: «بیانیه مشترک وزیر امور خارجه آمریکا و وزراء خارجه شورای همکاری خلیج فارس، مداخلهجویانه، غیرمسئولانه و تحریکآمیز است. نسبت به ادامه رفتارهای ستیزهجویانه و مداخلهجویانه در منطقه هشدار میدهیم.»
بیشتر بدانیم:
محکومیت گسترده حملات موشکی رژیم ایران به کویت و بحرین و هشدار نخستوزیر لبنان | سیمای آزادی
