تجمع اعتراضی دانشجویان و دانش آموزان برعلیه به صدور احکام سنگین انضباطی و اخراجها و امتحانات مجازی

تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سازمان مرکزی
۱۴۰۵/۴/۶
دانشجویان معترض با انتشار یک کارزار به جو امنیتی و سرکوب، صدور احکام غیابی، تعلیق و محرومیت از تحصیل پس از تجمعات دی و بهمنماه اعتراض کردند
دانشجویان با راهاندازی یک کارزار و تجمع اعتراضی در مقابل سازمان مرکزی، به صدور احکام سنگین انضباطی شامل اخراج، تعلیق و محرومیت از تحصیل برای شماری از دانشجویان اعتراض کردند. در متن منتشر شده توسط این کارزار تاکید شده است که این احکام بهصورت غیابی، با رویکردی کاملاً امنیتی و برخلاف شیوهنامههای انضباطی صادر شدهاند و در شرایط وخیم اقتصادی، این اقدامات سرکوبگرانه تشدید نارضایتی عمومی را به همراه خواهد داشت.
تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سازمان مرکزی صورت گرفت. دانشجویان با انتشار کارزاری، با اشاره به صدور احکام انضباطی سنگین، از جمله اخراج، تعلیق و محرومیت از تحصیل برای شماری از دانشجویان پس از تجمعات دیماه و بهمنماه دانشگاهها، تأکید نمودند که این احکام عمدتاً با رویکردی امنیتی، بهصورت غیابی و مغایر با شیوهنامه انضباطی صادر شدهاند.
هشدارهای کارزار دانشجویی درباره پیامد حذف دانشجویان در شرایط بحران دشوار اقتصادی
در متن منتشر شده همچنین به شرایط دشوار اقتصادی کشور اشاره شده و آمده است که در چنین شرایطی، محروم ساختن دانشجویان از تحصیل دیگر قابل تحمل نبوده و ادامه رویکرد تنبیهی و حذف دانشجویان، به تشدید نارضایتی عمومی میانجامد.
همچنین از استادان، انجمنها و تشکلهای دانشجویی خواسته شده است در امضا و اطلاعرسانی این کارزار مشارکت نمایند.
دانشجویان شعار میدهند:
«دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن»
«تاوقتی آرامش نیست امتحان حضوری نیست»
