ممنوعیت نگهداری و گرداندن سگ و گربه و خرگوش و لاک‌پشت!

طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک در مجلس: ممنوعیت نگهداری و گرداندن سگ و گربه و خرگوش و لاک‌پشت! ـ ۲۷آبان۱۴۰۰


با مطرح شدن موضوع ممنوعیت نگهداری و گردش سگ، جالب است به قوانین کشورهای دیگر در این خصوص نگاهی بیندازیم.


چین


در کشور چین هر خانواده حق دارد فقط از یک سگ نگهداری کند. علاوه بر این، تمام سگ‌هایی که در شهر نگهداری می‌شوند باید کمتر از ۱۴اینچ (۳۵.۵سانتری متر) قد داشته باشد. در این کشور گردش سگ بین ساعات هفت صبح تا هفت شب ممنوع است. همچنین نگهداری از نژادهای خاصی مانند ژرمن شپرد، گریت دین، تیبتن ماستیف و نژادهای ترکیبی غیر قانونی است.


هلند


در هلند برای نگهداری از سگ باید دوره آموزشی بگذرانید. اگر کسی برای اولین بار اقدام به خرید سگ کند، علاوه بر آموزش‌های عملی نگهداری از حیوان باید دوره‎های تئوری نیز بگذراند. در صورت انتقال سگ به هلند، تا ده روز بعد از ورود به کشور وقت دارید به یک دامپزشک مراجعه کنید.


بریتانیا


این کشور قانونی با عنوان «رفاه حیوانات» دارد که محتوای آن شامل نظارت دائمی مقامات محلی بر نگهداری، آموزش و تربیت حیوانات است. مراکز فروش سگ باید از مقامات محلی مجوز جداگانه داشته باشند.


حین گردش، تمام مدت باید سگ تحت کنترل صاحبش باشد و استثنائی برای عمومی یا اختصاصی بودن مکان وجود ندارد، در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، صاحب سگ به ۶ ماه زندان و پرداخت جریمه محکوم می‌شود.


در صورتی که سگ به کسی آسیب برساند، صاحبش به ۵ سال حبس و پرداخت جریمه محکوم شده و اگر فردی که مورد حمله سگ قرار گرفته فوت کند، این مجازات به ۱۴سال زندان و جریمه نقدی ارتقاع پیدا می‌کند.


نگهداری از بعضی نژادهای سگ مانند پیت بول تریر در بریتانیا ممنوع است.



مطالب مرتبط


سالگرد قیام آبان ۹۸


گاندو در هوتک و حمله به کودکان در سیستان و بلوچستان

لطفا به اشتراک بگذارید: