انیمیشن ـ خامنه‌ای و راز انتخاب اسم سال

خامنه‌ای و راز انتخاب اسم سال ـ انیمیشن
خامنه‌ای ۲۹فروردین ۱۴۰۰: «اشاره کنم به چند اوج از حوادث ملّت ایران، چند فراز، چند شیرینی بزرگ که یکی از آنها مسأله انتخابات بود! انتخابات حقیقتاً مهم بود، بزرگ بود. در عین شدّت بیماری همه‌گیر، بیماری کرونا در اوایل سال۱۴۰۰، مردم آمدند پای صندوقهای رأی، و رأی دادند. خیلی مهم است.

خب دولتی تازه‌نفس به میدان آمد که آن‌طوری که قرائن نشان می‌دهد، دولتی مردمی! و علاقه‌مند به حرکتها و هدفهای مردمی و دارای ریل جداگانه‌ای غیر از دولت محترم قبلی در حال حرکت هستند... . این یکی از فرازها و اوجهای حوادث ملّت ایران بود.

تلخی‌هایی هم داشتیم، که از بین همه تلخی‌ها آنی را که از همه به‌نظر من سخت‌تر و مهمتر است عرض می‌کنم و آن تنگی معیشت مردم، مسأله گرانی‌ها و تورّم و این چیزها بود... . این‌که آدم عجله کند، بگوید نه‌خیر، به همین زودی، واقع‌بینانه نیست. لکن ان‌شاءالله امیدواریم بعضی از اینها در طول ۱۴۰۱ که سال اول قرن هم هست، ــ قرن پانزدهم هجری شمسی ـ ان‌شاءالله برطرف بشود.

خوب ما در سالهای گذشته هر سال یک عنوانی را با نام شعار سال مطرح کردیم …بعضیجاها هم البته در بعضی سال‌ها کم‌کاریهایی وجود داشته که در سال۱۴۰۰ ما مسأله تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها را مطرح کردیم

امسال هم من تولید را می‌خواهم مطرح کنم. منتها یک لایه جدید، یک چهره جدید از تولید را می‌خواهم مطرح کنم و آن عبارت است از تولیدی که دارای دو خصوصیت باشد: یکی این‌که اشتغال‌آفرین باشد، یکی این‌که دانش‌بنیان باشد

بنابراین امسال ما شعارمان عبارت شد از این: «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»... . . البته این دولت با وضعی که من مشاهده می‌کنم، با تحرّکی که رئیس‌جمهور محترم و همکاران ایشان دارند، ان‌شاءالله پیشرفت خواهد کرد. یعنی این شعار روی زمین نخواهد ماند»
مطالب مرتبط
انیمیشن ـ آخوندها در جهنم ـ دیدار ریشهری با خمینی
خامنه‌ای؛ اعتراف به تنگی معیشت، به‌عنوان سخت‌ترین و مهم‌ترین تلخی کشور که رفع آن به این زودی واقع‌بینانه نیست
لطفا به اشتراک بگذارید: