ابراز همدردی خانم رجوی با خانواده واندکاستیل در بلژیک

کاش فاشیسم دینی حاکم بر ایران از گروگانگیری دست برمی‌داشت اما در ۴۳سال گذشته به ازای هر گروگانی که مبادله یا با مشوق آزاد شده دست کم دو گروگان جدید گرفته یا به‌قتل رسانده است. اگر این حقیقت صحت ندارد، رژیم حاکم بر ایران می‌تواند بلادرنگ در برابر ملل‌متحد در سند رسمی متعهد و ملتزم شود که واندکاستیل و همه گروگانها را همین امروز آزاد می‌کند و دیگر مطلقاً هیچ‌کس را از هیچ کشوری تحت هیچ عنوان به گروگان نخواهد گرفت.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گروگانگیری اتباع خارجی توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران و اعمال فشارهای ضدانسانی بر آنها به‌ویژه آقای اولیویه واندکاستیل را محکوم کرد و ضمن همدردی با خانواده واندکاستیل خواهان آزادی فوری همه گروگانها شد.

تروریسم و گروگانگیری اتباع خارجی از ابتدای حاکمیت آخوندها یک اهرم پیشبرد سیاست خارجی آنها بوده است و شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین همواره افشاگر این سیاست بوده‌اند.

سیاست مماشات و امتیاز دادن به رژیم ایران بابت آزادی گروگانها باعث شده است که این رژیم به تجارت کثیف باجگیری و گروگانگیری ادامه دهد. تنها یک سیاست قاطع در مقابل این رژیم به تراژدی ضدانسانی گروگانگیری پایان می‌دهد در غیراین صورت تجربه‌ها از گروگانگیری اتباع فرانسه در لبنان در دهه۱۹۸۰ تاکنون به روشنی نشان می‌دهد که در ۴۳سال گذشته به ازای هر گروگانی که مبادله یا با مشوق آزاد شده، این رژیم دست کم دو گروگان جدید گرفته یا به‌قتل رسانده است.

خانم رجوی خاطرنشان کرد: اگر این حقیقت صحت ندارد، رژیم حاکم بر ایران می‌تواند بلادرنگ در برابر ملل‌متحد در سند رسمی متعهد و ملتزم شود که آقای واندکاستیل و همهٔ گروگانها را همین امروز آزاد می‌کند و دیگر مطلقاً هیچ‌کس را از هیچ کشوری تحت هیچ عنوان به گروگان نخواهد گرفت.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱ آذر ۱۴۰۱

 

مطالب مرتبط

حکم دادگاه قانون اساسی بلژیک و اهمیت آن ـ ایران بپا می‌خیزد

پیروزی کارزار مقاومت علیه بندوبست با رژیم ترور

 

لطفا به اشتراک بگذارید: