کانادا ۲مقام و ۳نهاد رژیم ایران را در اعتراض به نقض حقوق‌بشر تظاهرکنندگان تحریم کرد

وزارت‌خارجه کانادا در بیانیه‌یی اعلام کرد، کانادا دو مقام و سه شرکت رژیم ایران را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحریم کرد

ملانی ژولی وزیر خارجه کانادا روز دوشنبه اعلام کرد: رژیم ایران باید پاسخگوی سرکوب وحشیانه صداهای ایرانیهای شجاع باشد. به‌رغم محکومیت جامعه جهانی در مورد نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر، رژیم هم‌چنان به سرکوب تظاهرات و به کارگیری تبلیغاتی که بهانه‌یی برای فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن در داخل و خارج کشور است، ادامه می‌دهد.

در پاسخ، کانادا ۲مقام رژیم ایران و ۳شرکت آن را که در این فعالیت‌ها شریک هستند، تحریم کرد. تحریم شدگان عبارتند از:

وحید یمین پور، معاون وزیر ورزش و جوانان، دبیر شورای عالی جوانان

محسن قمی از اعضای ارشد حلقه داخلی نظام، عضو هیأت نظارت بر مطبوعات و شورای عالی انقلاب فرهنگی که به‌عنوان مشاور معاون امور بین‌الملل دفتر خامنه‌ای. وی عضو دایمی مجلس خبرگان است که مسئول تعیین ولی‌فقیه بعدی رژیم است.

بنیاد ۱۵خرداد، یک بنیاد که مالیات نمی‌پردازد و دزدسالاران رژیم ایران را ثروتمند می‌کند، عملیات‌های بلندپایه‌ترین مقامات رژیم را تأمین مالی می‌کند و سیاستهای داخلی و فعالیت‌های منطقه‌یی رژیم را که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند، اجرا می‌کند.

روزنامه ایران، نشریه رسمی دولت، که اطلاعات نادرست و تبلیغات رژیم را برای توجیه سرکوب داخلی و عملیات بی‌ثبات کننده منطقه‌یی از طریق سازمانهایی مانند نیروی قدس منتشر می‌کند.

هیأت نظارت بر مطبوعات، ارگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد که به‌طور خودسرانه رسانه‌ها و مجلات را تعطیل کند.

کانادا به همآهنگی با شرکای بین‌المللی خود ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که رژیم ایران در قبال نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر و اقداماتی که هم‌چنان صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، پاسخگو باشد.

لطفا به اشتراک بگذارید: