عرب نیوز: ارائه قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از مردم ایران علیه استبداد مذهبی

عرب نیوز: مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌یی را در حمایت از مردم ایران و محکوم کردن «دیکتاتوری سلطنتی و استبداد مذهبی» رژیم حاکم بر تهران ارائه کرد

عرب نیوز ۲۰بهمن در گزارشی به ارائه قطعنامه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت قیام مردم ایران پرداخت و نوشت:

کنگره آمریکا قطعنامه‌ای را در حمایت از دموکراسی و آزادی در ایران ارائه کرد. انتظار می‌رود که این قطعنامه دو حزبی به‌راحتی در صورت رأی‌گیری نهایی به تصویب برسد. قطعنامه در حمایت از مردم ایران و محکوم کردن «دیکتاتوری سلطنتی و استبداد مذهبی» رژیم حاکم بر تهران روز چهارشنبه ارائه شد.

این قطعنامه حمایت از مردم ایران و محکومیت نقض مداوم حقوق‌بشر توسط دولت این کشور را تقویت می‌کند. بیش از ۱۶۵ عضو کنگره، از هر دو حزب اصلی، از این قطعنامه حمایت کردند، که انتظار می‌رود پس از رأی‌گیری نهایی به‌راحتی تصویب شود.

این قطعنامه توسط تام مک کلینتاک، نماینده جمهوریخواه کنگره از کالیفرنیا ارائه شد و گفت که باید اقدامات بیشتری برای هم‌سو کردن کشورهای اروپایی و بالتیک در مخالفت با رژیم ایران انجام شود.

وی گفت: «خوشحالم که این قطعنامه را در حمایت از خواست مردم ایران برای جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی و محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی توسط رژیم ایران معرفی کنم».

عرب نیوز در بخش دیگری از گزارش خود به سخنرانی خانم مریم رجوی انعکاس داد و نوشت:

«رجوی گفت: «در سالگرد انقلاب ضددیکتاتوری در سال۱۳۵۷ هستیم، زمانی که یک ملت متحد، یک دیکتاتور، شاه را از قدرت کنار زد، اما خمینی انقلاب آنها را ربود و یک دیکتاتوری مذهبی برقرار کرد. اما امروز پس از بیش از ۴۰سال سرکوب و مقاومت، ملت ایران دوباره آماده سرنگونی شکل دیگری از دیکتاتوری است. آنها می‌خواهند به یک قرن دیکتاتوری پایان دهند و یک جمهوری دمکراتیک، کثرت‌گرا و مبتنی بر جدایی دین و دولت ایجاد کنند».

لطفا به اشتراک بگذارید: