نجات دهها تن از زیر آوار، پس از گذشت چهار روز در ترکیه و سوریه

زمین‌لرزه مهیب ترکیه و سوریه

نجات دهها تن از زیر آوار، پس از گذشت چهار روز،  امید برای نجات افراد بیشتری را در دلها زنده نگه‌داشته است

بنا بر گزارش خبرگزاریها، چهار روز پس از وقوع زمین‌لرزه مرگباری که ترکیه، سوریه و دست کم چهار کشور دیگر را لرزاند، آمار قربانیان هم‌چنان رو به افزایش است. گفته می‌شود تاکنون بیش از ۲۱هزار تن جان خود را از دست داده‌اند و تعداد بسیار بیشتری مجروح، آواره و یا بی خانمان شده‌اند.

اگر چه بیش از صدهزار پرسنل گروههای امداد و تجسس از دهها کشور در مناطق زلزله‌زده مشغول به کارند، اما برودت هوا، مسدود بودن راهها و کمبود سوخت و ماشین‌آلات تلاش آنها را بسیار بغرنج کرده است. با این حال، نجات دهها تن از زیر آوار، آن هم پس از گذشت چهار روز، هنوز امید برای نجات افراد بیشتری را در دلها زنده نگه‌داشته است.

با وجود هوای بسیار سرد در بسیاری از مناطق زلزله‌زده در ترکیه و سوریه، مردم هم‌چنان در فضای باز به‌سر می‌برند. خانه های بسیاری ویران شده‌اند و باقیمانده اماکن مسکونی، به‌خاطر تهدید ویرانی بر اثر پس لرزه‌ها، قابل استفاده نیستند.

در بندر اسکندرون طغیان آب دریا پس از وقوع زلزله، موجب محدود شدن رفت و آمد و مشکلات معیشتی ساکنان شده است.

بنا‌به گزارش سازمان ملل متحد، کمبود سوخت و برق در شمال غرب سوریه، جایی که میلیونها آواره و پناهنده سوری به‌سر می‌برند، رسیدگیهای درمانی به مجروحان و آسیب دیدگان را دشوار کرده است. مددکاران ملل‌متحد گفتند به‌خاطر ممانعتهای رژیم سوریه، هنوز موفق نشده‌اند کوچکترین کمکی به مناطق تحت کنترل نیروهای اپوزیسیون برسانند.

لطفا به اشتراک بگذارید: