پیامدهای زمین‌لرزه مهیب ترکیه و سوریه

بنا‌به گزارش نیویورک تایمز آمار قربانیان زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه به بیش از ۵۴۰۰ تن افزایش یافت. این در حالی است که نزدیک به ۵۰کشور آمادگی خود را برای ارسال هیأتهای تجسس، امداد رسانی و کمکهای پزشکی به مناطق زلزله‌زده اعلام کرده‌اند. با وجود این انتطار می‌رود طی ساعات آینده، آمار کشته شدگان به‌طور چشمگیری افزایش یابد.

این گزارش می‌افزاید بسیاری از بازماندگان در مناطق زلزله‌زده در هوای یخبندان به‌دنبال سرپناه در خودروها و یا فضای باز هستند و از رفتن به داخل خانه‌ها خودداری می‌کنند، زیرا بیم آن می رود ساختمانهای باقیمانده هر لحظه فرو بریزند.

سرما و بارش برف، عملیات تیمهای نجات را در نبود برق و مسدود شدن جاده‌ها، بسیار دشوار کرده است. با این حال، بیش از ۱۶هزار تیم تجسس در ترکیه مشغول به‌کار هستند. پیش بینی می‌شود این تعداد، با پیوستن تیمهای خارجی، افزایش یابد.

مطابق آخرین آمار رسمی اعلام شده تعداد قربانیان زمین‌لرزه در ترکیه ۳۷۰۰ و در سوریه بیش از ۱۷۰۰ نفر می‌باشد. زمین‌لرزه اخیر، بسیاری از کمپهای آوارگان سوری مقیم ترکیه را نیز دربر گرفته است.

دولت ترکیه دو فروند از ناوگان خود، شامل تجهیزات، ماشینهای عملیاتی، ژنراتورهای مولد برق، پتو، کیسه خواب و مواد خوراکی را به‌منظور کمک به بازماندگان به بندر اسکندرون اعزام کرده است.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی نگرانی خود را در مورد مناطق بسیاری که هنوز هیچ گزارشی از آنها در دست نیست اعلام کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: