برایت بارت ـ قطعنامه دوحزبی کنگره آمریکا خواست مردم ایران را به‌رسمیت می‌شناسد

سایت برایت بارت آمریکا ـ ۲۰بهمن۱۴۰۱:
به رهبری نماینده کنگره تام مک کلینتاک در سالگرد انقلاب «ضد دیکتاتوری» ایران در سال۱۳۵۷، قانونگذاران مجلس نمایندگان یک قطعنامه گسترده دو حزبی را با بیش از ۱۶۰ حامی در حمایت از یک جمهوری آزاد، دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیرهسته ای در ایران ارائه کردند... .
این قطعنامه خواست مردم ایران که «دیکتاتوری سلطنتی و استبداد مذهبی را رد می‌کنند» و می‌خواهند «یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌ای» را جایگزین کنند، به‌رسمیت می‌شناسد
هم‌چنین از ایالات متحده می‌خواهد که «در هر گونه تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌های غیرقانونی در سال۱۳۶۷» هزاران زندانی سیاسی در ایران مشارکت کند، از ارگانهای دولت آمریکا نیز می‌خواهد «با متحدان اروپایی، از جمله آن‌هایی که در بالکان هستند، همکاری کنند جایی که رژیم ایران حضور خود را گسترش داده است تا این رژیم را به‌دلیل نقض امتیازات دیپلوماتیک مورد حسابرسی قرار داده و از کشورها بخواهد که از فعالیت های مخرب نمایندگی های دیپلوماتیک رژیم ایران با هدف بستن آنها و اخراج عوامل آن، جلوگیری کنند».

مک کلینتاک خاطرنشان کرد: این قطعنامه هم‌چنین پیامی برای مردم ایران و جهان است که کنگره آمریکا «در کنار مقاومت سازمان‌یافته و در برابر حاکمان ستمگری که کشورشان را ویران کرده‌اند و خاورمیانه را با تروریسم و ​​وحشیگری گرفتار کرده‌اند، می‌ایستد»
مک کلینتاک به حمایت از رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران و برنامه ماده ای مریم رجوی برای تضمین آزادی بیان و اجتماعات و حق انتخاب رهبران منتخب، به‌عنوان «مسیری به سوی یک ایران آزاد، مبتنی بر جدایی دین از دولت، دموکراتیک و غیرهسته‌ای» فراخوان داد.

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت، در کنفرانس روز چهارشنبه اعلام کرد اکنون پس از بیش از ۴۰سال سرکوب و مقاومت، ملت ایران دوباره آماده است تا شکل دیگری از دیکتاتوری را سرنگون کند تا «جمهوری دموکراتیک، کثرت‌گرا و مبتنی بر جدایی دین از دولت» ایجاد کند. او افزود: آنچه امروز در ایران می‌بینید، انقلاب دیگری است که در حال شکل‌گیری است... .

لطفا به اشتراک بگذارید: