حقایق پشت پرده ـ افشای شرکت بازرگانی پتروشیمی بین‌الملل، از مهمترین شرکت‌های وابسته به نیروهای مسلح رژیم

فعالیت‌های غیر قانونی یکی از مهمترین شرکت‌های وابسته به نیروهای مسلح رژیم برای چپاول دارایی‌های مردم ایران و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی

شورای ملی مقاومت ایران، روز چهارشنبه، دهم خرداد، در یک نشست خبری اعلام کرد به «اسناد محرمانه‌ای» دست یافته که نشان می‌دهد یکی از شرکت‌های مرتبط با حکومت جمهوری اسلامی به نام «شرکت بازرگانی پتروشیمی بین‌الملل» (PCCI) برای دور زدن تحریم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شورای ملی مقاومت می‌گوید این اسناد را از طریق «شبکه اجتماعی مجاهدین خلق در داخل ایران و شبکه این سازمان در داخل نهادهای مختلف جمهوری اسلامی» به‌دست آورده است.

بنابر این گزارش، این اسناد نشان می‌دهد که امکانات شرکت یادشده «که در کنترل نیروهای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران است، به‌وضوح برای تأمین بودجه اضافی نیروهای امنیتی دولتی و سایر نیروهای دخیل در سرکوب» معترضان داخل ایران هزینه می‌شود.
در این نشست خبری اعلام شد که بخشی دیگر از این درآمدها نیز برای عملیات‌های سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه صرف می‌شود.

به گفته شورای ملی مقاومت، شرکت بازرگانی پتروشیمی بین‌الملل (پی‌سی‌سی‌آی) که در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد، «با ایجاد شعب و شرکت‌هایی در خارج از ایران (به‌ویژه کشورهایی که تحت تحریم نیستند)، تحریم‌های نفتی و پتروشیمی را در ابعاد نجومی دور می‌زند.»

در اسناد یادشده آمده است که این شرکت، نفت خام اختصاصی ستاد کل نیروهای مسلح را می‌فروشد و در صادرات حدود ۹۹۰ هزار بشکه از ۱.۴۶ میلیون بشکه در روز صادرات ایران دست دارد.

شورای ملی مقاومت می‌گوید افراد پی‌سی‌سی‌آی هیئت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به سوریه را برای تأمین نفت سوریه همراهی می‌کنند، اوره صادراتی وزارت دفاع را به حوثی‌ها می‌فروشند و در فروش نفت برای ونزوئلا در بازارهای چین نیز دست دارند.

پی‌سی‌سی‌آی یکی از شرکت‌های تابعه «گروه توسعه نفت و گاز پارسیان» است که زیرمجموعه‌ای از شرکت سرمایه‌گذاری غدیر سپاه پاسداران به‌ شمار می‌آید و در نهایت توسط علی خامنه‌ای کنترل می‌شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: