سیل ویرانگر در استان سیستان و بلوچستان و عدم کمک‌رسانی رژیم غارتگر آخوندی

پس از گذشت چند روز از سیل ویرانگر در استان سیستان و بلوچستان و عدم کمک‌رسانی رژیم غارتگر آخوندی رسانه‌های حکومتی نوشتند: بیش از هشت روز از سیل مهیب جنوب سیستان و بلوچستان می‌گذرد؛ در این روزهای سخت، امدادرسانی قطره‌چکانی و ناهماهنگ نتوانسته مرهمی بر رنج‌ها و زخم‌های مردمان فرودست جنوب این استان محروم باشد. در بیش از ۲۰۰ روستا، زمینهای کشاورزی کامل تخریب شده‌اند؛ آب‌بندها از میان رفته‌اند؛ چاه‌های مزارع خراب شده‌اند و دام‌ها جان‌باخته‌اند. حتی چاه‌های فاضلاب خانه‌ها با گل و لای سیلاب پُر شده‌اند. همه روستاهای منطقه بدون استثنا، گرفتار شده‌اند.

یکی از سیل‌زدگان می‌گوید: هیچ‌کس نیامده ببیند ما واقعاً به چی نیاز داریم، آب خوردن نداریم؛ ساده‌ترین نیازهای انسانی را نمی‌توانیم برآورده کنیم. همه چیز تخریب شده است.

معین الدین سعیدی عضو مجلس ارتجاع به گوشه‌یی از مشکلات مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعتراف کرد و گفت: سیل باعث شده که فاضلاب با آب مصرفی قاطی شود و نگران بیماریهای عفونی هستیم. مردم برای دسترسی به خانه‌هایشان دچار مشکلات بسیاری شده‌اند. الآن عمده زیرساختهای راه این منطقه به‌طور کامل از بین رفته است. روز گذشته نیز شاهد یک فوتی بودیم و در سه روز اخیر سه نفر به‌دلیل خرابی جاده‌ها در تصادف از بین رفتند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: