حملات سنتکام به مواضع موشکی و پهپادی رژیم ایران در بندر سیریک و تنگه هرمز

حمله سنتکام به مواضع موشکی رژیم ایران
۱۴۰۵/۴/۶
ترامپ شلیک پهپادهای انتحاری توسط رژیم را نقض احمقانه توافق آتشبس خواند؛ ونس تأکید کرد خشونت با خشونت پاسخ داده میشود
بامداد امروز متعاقب حملات گسترده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به سایتهای موشکی، پهپادی و رادارهای ساحلی رژیم ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن یک کشتی تجاری، یک مقام آمریکایی از پایان این عملیات نظامی خبر داد. در همین حال ترامپ و ونس به رژیم ایران هشدار دادند که هرگونه خشونت و نقض توافق آتشبس با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.
سنتکام شب گذشته اعلام کرد: حملاتی را علیه رژیم ایران انجام داده است. این حملات پاسخی به حمله دیروز به یک کشتی تجاری بود که در حال عبور از تنگه هرمز بود. این کشتی با پرچم سنگاپور در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد ساحل عمان بود. به گفته سنتکام حملات به محلهای نگهداری موشک و پهپاد و سایتهای رادار ساحلی رژیم ایران صورت گرفت.
متعاقباً نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد در واکنش به حملات آمریکا به سواحل رژیم ایران، مواضع ارتش آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.
بامداد امروز یک مقام آمریکایی گفت: حملات نظامی آمریکا به رژیم ایران پایان یافت.
ادعاهای سپاه پاسداران درباره حمله به بندر سیریک و تهدیدهای پوشالی کارگزاران نظامی رژیم
سپاه پاسداران اعلام کرد: «بعد از حمله آمریکا به بندر سیریک نیروهای دریایی و هوایی ما موفق شدند این حمله را خنثی کرده و نیروهای مهاجم را وادار به عقبنشینی کنند. ما تأکید میکنیم که این تهاجم بدون پاسخ نخواهد ماند و پاسخ ما در زمان و مکانی که انتخاب میکنیم، سریع و قاطع خواهد بود.»
سپاه پاسداران افزود: «هشدار میدهیم که هرگونه حماقت جدید با پاسخی سخت مواجه خواهد شد که توهمات مهاجمان در منطقه را در هم خواهد شکست.»
هشدار ترامپ و ونس به رژیم ایران در پی نقض آتشبس در تنگه هرمز
ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا اعلام کرد: «رژیم ایران توافق آتشبس را امضا کرد. ما به آن احترام گذاشتهایم. اگر آنها در مورد نحوه اجرای تفاهمنامه اختلاف نظر دارند، میتوانند تلفن را بردارند. اما خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد.»
ترامپ در تروث سوشیال خود نوشت: رژیم ایران حداقل ۴ پهپاد انتحاری به سمت کشتیهای در حال عبور از تنگه هرمز شلیک کرد. یکی از پهپادها بهطور مستقیم به عرشه فوقانی یک کشتی باری بزرگ و بسیار گرانقیمت اصابت کرد. خسارت وارد شد، اما کشتی توانست به مسیر خود ادامه دهد. ما سه پهپاد دیگر را سرنگون کردیم. آشکار است که این یک نقض احمقانه توافق آتشبس ما است.
بیشتر بدانیم:
پوشش زنده شنبه؛ آغاز تبادل حملات آمریکا و رژیم ایران و تشدید بحران در تنگه هرمز | سیمای آزادی
شلیک پهپادی به کشتی تجاری در تنگه هرمز بلافاصله پس از خطونشان کشیدن سپاه پاسداران | سیمای آزادی
