برنامه آفساید ـ  بودجه ۱۴۰۱ آخوند رئیسی

بودجه ۱۴۰۱ آخوند رئیسی ـ برنامه آفساید


در لغت‌نامه دهخدا در معنی تراژدی آمده است که، واقعه هلاکت و حادثه‌ای که آخرش مصیبت سخت است. و این تعریف برای بودجه آخوند رئیسی بسیار به واقعیت نزدیکتر است تا تحلیل روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی که در تیتر مطلب خود می‌گوید: «بودجه ۱۴۰۱ بیشتر به طنز شباهت دارد» در این نقد و کنایه‌ای که باند طرفدار رفسنجانی به مهره جدید خامنه‌ای در رأس دولت‌زده است آمده:


«بودجه‌ای که کسری بودجه پنهان ۳۰۰هزار میلیارد تومانی از آن پیداست، سخن از رشد ۸درصدی اقتصادی به میان آوردن، بیشتر به یک طنز شباهت دارد». این روزنامه توضیح داده است که اولین بودجه رئیسی چنان پرابهام و پر مسأله است که کارشناسان اقتصادی انتقادات بسیاری به آن وارد کرده‌اند. اما نویسنده دست به نقد بودجه آخوند رئیسی را، یک غافلگیری، تورمی، پرمخاطره، بدون شفافیت و در نهایت منبع فشار بر مردم دانسته است.


حالا خوب است که این روزنامه‌ مانند سایر رسانه‌های حکومتی چهل سال است از رانت و سوبسید‌های کلان برخوردارند و در سایه سرکوب نیروهای مترقی و شکستن قلم های صدها نویسنده و روزنامه‌نگار آگاه و مردمی، به حیات خائنانه خود ادامه می‌دهند.


به‌هر حال با این بودجه و اقتصاد غارت‌محور ساخته دست خامنه‌ای و اعوان و انصارش، بی‌ثباتی اقتصادی و اجتماعی چنان کاسه صبر مردم ستمزده ایران را لبریز می‌کند که همه چیز از دستان ناپاکشان خارج می‌گردد.



مطالب مرتبط


برنامه آفساید ـ  هومریش ـ خبرنگار دوست ملاها را بهتر بشناسیم


«بودجهٔ ۱۴۰۱ بیشتر به طنز شباهت دارد» یا به تراژدی؟

لطفا به اشتراک بگذارید: