کنگره آمریکا - کنفرانس در حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران
کنگره آمریکا - کنفرانس در حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران
حمایت دو حزبی از طرح ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی
درکنفرانس جوامع ایرانی مقیم آمریکا،
پشتیبانان مقاومت ایران که در مجلس نمایندگان آمریکا
روز چهارشنبه ۱۱دسامبر ۲۰۱۹،
۲۰ آذرماه برگزار شد، ۱۰ نماینده ارشد از هردو حزب دموکرات
و جمهوریخواه آمریکا از کمیته های روابط خارجی، قوای مسلح،
امنیت داخلی و نظارت بر اموردولت شرکت کردند
آنها حمایت خود را از قیام مردم ایران اعلام کرده
و جنایات رژیم را علیه مردم ایران محکوم کردند.
نمایندگان کنگره آمریکا، بر حق مشروع مردم ایران
برای مقاومت علیه دیکتاتوری و نیل به یک ایران آزاد تاکید کردند.
این کنفرانس با سخنان نماینده جوامع ایرانی در آمریکا آغاز شد.
وی در باره تظاهرات مردم در شهرهای مختلف گفت:
حمیرا حسامی
جواب نیروهای دولتی به این اعترضات، تیراندازی مستقیم به مردم بود.
بیش از هزار نفر کشته شدند که حتی جوانانی ۱۳ ساله در میان آنان بودند.
هزاران نفر مجروح و دستگیر شده اند.
جان مولنار نماینده جمهوریخواه از ایالت میشیگان
جان مولنار، نماینده جمهوریخواه از ایالت میشیگان و
عضو کمیته تخصیص بودجه در این کنفرانس گفت:
باعث افتخار است که با شما هستم من کشته شدن گروهی از مردم توسط رژیم ایران
و آزار و شکنجه مردم را محکوم می کنم. اما آنچه که بسیار قابل توجه است
این است که شما صدایی برای آزادی مردم ایران هستید.
تمام دنیا اوضاع ایران را زیر نظر دارد و
برای مردم ایران خواهان آینده خوبی هستند.
بالاترین مقامات دولت (امریکا) از جمله وزیر خارجه و
رئیس جمهور موضوع ایران را زیر نظر دارند.
ما در کنار مردم ایران ایستاده ایم. من از شما حمایت می کنم.
اسکات پری، عضو کمیته خارجی گنگره آمریکا
اسکات پری، عضو ارشد کمیته خارجی مجلس نمایندگان.
با اشاره به نمایشگاه عکس شهیدان قیام گفت:
به عنوان سیاستمداران آمریکا ، مهم است که نگرانی های خود را
درباره آنچه در داخل ایران اتفاق می افتد ابراز کرده.
و پشتیبانیمان را از افرادی که در تلاشند به آزادی دست یابند ابراز کنیم....
هزاران نفر کشته و مجروج و دستگیر شده اند.
ما بین رژیم حاکم بر ایران و مردم ایران که می خواهند آزاد باشند
و با سایر انسانهای آزادیخواه در سراسر جهان رابطه برقرار کنند، تفاوت قائل میشویم.
به عنوان رهبران در واشنگتن دی سی و آمریکا می گوییم که ما از آنها پشتیبانی می کنیم،
از همه شما بخاطر این نمایشگاه و این کنفرانس درکنگره تشکر می کنم
رائول رویز، عضو کمیته انرژی و تجارت کنگره
رائول رویز، عضو کمیته انرژی و تجارت کنگره آمریکا در سخنان خود گفت:
من از سازمان جوامع ایرانی در آمریکا بخاطر برگزاری این رویداد برجسته تشکر می کنم.
به کسانی که هم اکنون در ایران در حال مبارزه با استبداد هستند
و به جان باختگان در مبارزه با نیروهای سرکوبگر این رژیم ادای احترام می کنیم.
ما شاهد بودیم که اعتراضات در تقریباً ۲۰۰ شهر صورت گرفت
و در نتیجه بیش از ۴۰۰۰ نفر زخمی و
به طرز غم انگیزی بیش از ۱۰۰۰ نفر توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران کشته شدند.
و متعاقب آن قطع اینترنت، تازه ترین نمونه های تلاش های بی رحمانه سانسور
توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است.
وی مذاکره با رژیم ایران را محکوم کرد و با حمایت از مبارزه مردم ایران برای آزادی افزود:
من در کنار همکارانم در کنگره در حمایت دو حزبی از قطعنامه ۳۷۴
که از یک جمهوری مبتنی بر دموکراسی و جدایی دین از دولت و یک ایران غیر اتمی حمایت می کند، ایستاده ام.
من از یک ایران آزاد پشتیبانی می کنم.
من از برنامه ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی برای آینده ایران حمایت می کنم.
من به حمایت از مردم ایران در اعتراضشان به خاطر حقوق اساسی،
آزادی و دموکراسی، ادامه خواهم داد.
آمریکا صدای مردم ایران را شنیده است و در همبستگی با شما می ایستد
دیوید شوویکرت، عضو کمیته راه و روشهای کنگره
دیوید شوویکرت، عضو کمیته راه و روشها در مجلس نمایندگان آمریکا
با اشاره به توانمندی های مردم ایران برای تاثیر گذاری مهینشان در جهان،
مماشات کشورهای اروپایی با رژیم ایران را بخاطر منافع اندک اقتصادی ، رد کرد
و آینده ایران را با آزادی و روابط بهتر با جهان ارزیابی کرد.
شیلا جکسون لی ، عضو ارشد کمیته قضائی و امنیت ملی کنگره
شیلا جکسون لی ، عضو ارشد کمیته قضائی و امنیت ملی طی پیامی گفت:
ما بیش از یک دهه است که برای آزادی در ایران همراه شما ایستاده ایم.
ایران به دلیل مبارزه شما آزاد خواهد شد.
ایران با خواهرمان مریم آزاد خواهد شد چرا که شما ، برای عدالت می جنگید.
هرگز تسلیم نشوید.
و ما بهمراه هم از استقرار آزادی در این سرزمین دست برنخواهیم داشت.
و برای آزادی ایستادگی خواهیم کرد. ما بهمراه هم برای آزادی خواهیم جنگید.
پال گوسار، عضو ارشد کمیته نظارت بر امور دولت
پال گوسار، عضو ارشد کمیته نظارت بر امور دولت و زیر کمیته امنیت ملی در این کنفرانس گفت:
خیزش مردم ایران در ۱۵ نوامبر -۲۴ آبانماه اوج گرفت.
اکنون همه ما قیام مردم ایران را در سرتاسر استانها مشاهده می کنیم،...
ما همچنین شاهد سرکوب رژیم ایران بودیم.
آنها اینترنت را قطع کردند.
آنها شهروندان خود را می کشند.
این یک علامت بربریت و وحشیگری این رژیم است
عضو ارشد کمیته نظارت بر امور دولت آمریکا افزود:
قطعنامه ۳۷۴ که به کنگره ارائه شده ). قدم اول برای شناساندن برنامه ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی در آمریکا ست.
(نمایندگان حامی این قطعنامه) چشم انتظارند تا اطمینان حاصل کنند که مردم ایران این صدای آزاد را به دست بیآورند
و از این استبداد که در حال حاضر در ایران حاکم است، رها شوند.
مردم آمریکا باید از استبداد موجود در ایران اطلاع پیدا کنند. این زمانی است که ما با شما هستیم ، از شما متشکرم
