کنفرانس روز جهانی زن ـ بروکسل و اشرف۳ ـ پیام راما یاد وزیر سابق حقوق بشر فرانسه

راما یادوزیر سابق حقوق‌بشر فرانسه: ساده‌لوحانه خواهد بود که مقاومت زنان ایران را به حجاب تقلیل دهیم. آنها برای آزادی می‌جنگند. خانم رجوی جنبشی را رهبری کرده و ۳۰سال است که قلب این جنبش است و از این بابت از او تشکر می‌کنم

زنان ایران سال‌هاست که برای احقاق حقوق خود برای برابری و آزادی مبارزه می‌کنند. مرگ مهسا امینی در ۲۵شهریور ۱۴۰۱ یک تراژدی و یک نقطه‌عطف بود که یک شوک در ایران ایجاد کرد و کل بخش‌های جامعه را بسیار فراتر از زنان بسیج کرد. چهره آنها اکنون همه جا بر دیوارهای پایتخت‌های جهان است، در شبکه‌های اجتماعی از رشادتها و فداکاریهای آنها غوغا است. تلویزیونها و رادیوها درباره انگیزه‌های آنها بحث می‌کنند. فیلم‌های آنها را به‌عنوان الگو نشان می‌دهند. جوانان به‌عنوان نمونه و زن ایرانی اکنون نماینده همه زنان در جستجوی آزادی است. در ماه مربوط به زنان (مارس) بیش از هر زمان دیگری برای آنها جشن گرفته می‌شود، زیرا می‌دانیم که آنها به جای همه صحبت می‌کنند.

ساده‌لوحانه خواهد بود که مقاومت آنها را به حجاب تقلیل دهیم. آنها برای آزادی می‌جنگند تا به هر چه می‌خواهند برسند. با وجود خطرات، آنها برای تغییر عمیق جامعه در ایران مبارزه می‌کنند. بسیاری در زندان هستند. خیلی‌ها کشته شدند. دسترسی به اینترنت هر روز با مشکل مواجه می‌شود. سانسور همه جا هست.

مردم ایران با تظاهرات در خیابان‌ها خواستار تغییرات برای اساسی‌ترین آزادی‌های خود هستند. این‌ها مطالبات مشروعی هستند و نباید سرکوب شوند

وضعیت بسیار بد اقتصاد ایران در هفته‌های اخیر به عامل مهمی در خشم مردم تبدیل شده است. کاهش ارزش پول ایران ادامه دارد. خواسته‌های زنان نیز به همین امر و ماهیت سرکوبگر رژیم مربوط می‌شود.

به ندرت دیده می‌شود که یک جنبش فمینیستی محرک، پیش برنده و قلب یک انقلاب ملی باشد: این نقطه قوت این جنبش است که آنها هدایت کننده و رهبر این جنبش هستند، کسانی مثل مجاهدین خلق و با خانم رجوی، جنبش را رهبری می‌کنند. خانم رجوی جنبشی را رهبری کرده و ۳۰سال است که قلب این جنبش است و از این بابت از او تشکر می‌کنم.

امروز، روزهای آینده، هفته‌های بعد، ماه‌های بعد، سال‌های بعد، ما در کنار آنها خواهیم بود و هم‌چنین، نه تنها افکار عمومی بلکه دولتها را نیز تشویق می‌کنیم که تا زمانی که آزاد شوند، از آنها حمایت کنند.

از شما بسیار متشکرم.

لطفا به اشتراک بگذارید: