نوید آینده ـ چشم‌انداز قیام در سال۱۴۰۲

فقر، گرانی، بیکاری، تورم، رکود ــ و این روزها دوباره کرونا ــ در نظام آخوندی، گوی‌های سهمگینی‌اند که مدام بر پایه‌های این نظام رعشه می‌افکنند و در ساختار سیاسی و حکومتی‌اش چالش پشت چالش می‌آفرینند. اکنون پاشیدن دانه‌های جنایت‌پیشگی در همه‌ٔ موضوعات فوق، به بزرگ‌ترین مکافات سیاسی و طبقاتی علیه تمامیت رژیم گشته‌اند. 

تمامی این نشانه‌ها، هم در جامعهٔ ایران عینیت یافته‌اند و هم در درون نظام آخوندی بازتاب وحشت و هراس دارند. اکنون دیگر نان و آب و مسکن و معیشت از مقوله‌یی صنفی و مربوط به اقشار خارج شده و مقوله‌ٔ قیام و انقلاب شده‌اند. یکی از علل مهم قیام ۱۴۰۱ ایجاد عمیق‌ترین شکاف طبقاتی در جامعهٔ ایران توسط خامنه‌ای و دولتها و کارگزاران قسم خورده به ولی‌فقیه است.

با توجه به عبور جامعه‌یی از یک قیام طولانی طی ۷ماه گذشته، اکنون آثار فاصله‌ٔ طبقاتی بیش از همیشه در درون نظام آخوندی وحشت بود و نبود ایجاد نموده است. تمام تجارب دهه‌های گذشته ــ و به‌طور خاص در دولت حزب‌اللهی گماشته‌شده‌ٔ ولی‌فقیه ــ‌گواهی می‌دهند که نظام آخوندی برای رشد فاصله‌ٔ طبقاتی، هیچ پاسخ و راه‌حل سیاسی و اقتصادی ندارد و نمی‌تواند داشته باشد. اظهارات مداوم نمایندگان مجلس و رسانه‌های حکومتی مبنی بر شکست کابینه‌ٔ سوگلی خمینی در ۲سال اول صدارتش، فقط اعترافی ناگزیر از خاستگاه و منظر وحشت و هراس است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: