گزیدهٔ مصاحبه سردژخیم پورمحمدی با خبرگزاری رسمی رژیم ،در مورد اجرای فتوای قتل‌عام

گزیدهٔ مصاحبه سردژخیم پورمحمدی با خبرگزاری رسمی رژیم،

جانشین وزیر اطلاعات و عضو هیأت مرگ برای اجرای فتوای قتل‌عام،

وزیر کشور احمدی‌نژاد، وزیر دادگستری آخوند روحانی،

دبیرکل جامعه آخوندهای خون‌آشام موسوم به «جامعه روحانیت مبارز»،

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی (ساواک شاه و اطلاعات آخوندی)

توضیح خبرگزاری رسمی رژیم: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز معتقد است که مطالب زیادی درباره مجاهدین وجود دارد که تاکنون بیان نشده است. این مقام ارشد سابق وزارت اطلاعات باور دارد که جنگ با این گروهک هم‌چنان ادامه دارد.

«هنوز با مجاهدین  تسویه‌حساب نکرده‌ایم»؛ این عبارت چند سال پیش از زبان کسی جاری شد که در دهه شصت و نیمه اول دهه هفتاد، جزء مقامات بلندپایه‌ٔ  وزارت اطلاعات بود . او حالا و در مصاحبه‌ٔ با ما می‌گوید: «هنوز با مجاهدین در جنگ هستیم».

به سراغ مصطفی پورمحمدی رفتیم. عمده بحث ما البته روی پاشنه گروهک مجاهدین چرخید. از او می‌پرسم که چرا درباره جنایات منافقین آنطور که باید و شاید روشنگری نشده است. پورمحمدی در پاسخ ضمن قبول برخی کاستی‌ها می‌گوید: «نباید سادگی به خرج بدهیم».

زلف بحث ما درباره منافقین ، طبیعی بود به غائله نوار جلسه منتظری با مسئولان پرونده اعضای این گروهک در سال ۶۷ گره بخورد.

پورمحمدی: البته من می‌پذیرم که ما باید بسیار بیشتر از این‌ها، درباره مجاهدین کار می‌کردیم و اسناد حوادث و پرونده‌های مربوطه را منتشر می‌کردیم. اما واقعیت این است که در اصل ، مراکزی که دست‌اندرکار این امور بوده و هستند، خودشان درگیر دنیای عملیاتها و وظایف جاری بوده‌اند . به‌عنوان مثال یک پای این کار ، وزارت اطلاعات است و در جنگ هم یک پای آن، سپاه و ارتش بودند. این مراکز به قدری درگیر فعالیت‌های جاری بودند که ما چندان نمی‌توانستیم انتظار داشته باشیم که اسناد این چنینی را هم منتشر کنند و جواب بدهند و پاسخگو باشند. البته توضیح من قانع‌کننده نیست و ما باید یک جایگاه خاص برای موضوعاتی نظیر مجاهدین، اختصاص می‌دادیم و بخش‌های عملیات جاری هم به کار خودشان می‌پرداختند.

کاری که قوه قضاییه می‌خواهد در پاییز امسال انجام دهد، باید یک محاکمه عمومی درباره سازمان مجاهدین خلق باشد. طبیعی است که قوه قضاییه بعد از چند دهه اکنون می‌خواهد این کار را انجام دهد که بسیار خوب است اما با تأخیر است.

ما در حال جنگ با مجاهدین هستیم و هنوز با آنها جبهه داریم. طبیعی است که شما در میدان جنگ نباید دستتان را خیلی باز کنید و دلیلی ندارد که بایستید و توضیح دهید؛ ابتدا باید عملیات به پایان برسد و جنگ خاتمه پیدا کند، بعد موضوعات جنگ را بیان کنید. اکنون، خشن‌ترین و فعال‌ترین گروه، سازمان مجاهدین است. مجاهدین علی‌رغم جنایت‌های فراوان، صرفاً به‌دلیل ضعف دیگر معارضین و نداشتن کمیت و کیفیت برای آسیب‌رسانی به کشور و مردم، هم‌چنان مورد حمایت سرویس‌ها و دولتهای مخالف و معارض ما هستند. اکنون، اکثر دشمنان ما سازمان مجاهدین را به خدمت اهداف خود گرفته‌اند و کوچک‌ترین مطلبی که ما در مورد سازمان توضیح بدهیم، یک امتیاز به نفع آنها حساب می‌شود. بعضاً ما در یک عملیات، دو جا مثبت و یک جا منفی عمل کرده‌ایم و کافی است شما دو یا سه کد منفی بدهید، دیگر کسی به مثبت‌های ما و به جنایت‌های آنها توجه نمی‌کند؛ همان سه کد منفی را می‌گیرند و می‌گویند ببینید! جمهوری اسلامی چه کارهایی انجام داده است.

جالب اینجاست که یکی از مستندسازان که به‌تازگی مستندی در ارتباط با دادگاه حمید نوری ساخته و منتشر کرده، در پشت سالن دادگاه با طرفداران مجاهدین که برای شهادت و تبلیغات آمده بودند، دعوایش می‌شود و به آنها می‌گوید که شما ۱۷ هزار نفر را کشته‌اید، طرفداران مجاهدین هم در جواب می‌گویند که بله ! کشته‌ایم،  خوب کاری کرده‌ایم  و این عدد، بیش از این‌هاست.

به اعتقاد من، عدد ۱۷ هزار در مقایسه با قتل و جنایت و آدم‌کشی که مجاهدین در اشکال مختلف انجام داده‌اند، بخش کمی از جنایات آنها است، چون مجاهدین از مقطعی، یک پای جنگ بودند. حتی در ماه‌های آخر جنگ، تعداد زیادی اسیر از ما گرفتند. آنها از خاک عراق، عملیات‌هایی انجام دادند.

ما نباید به‌صورت انفرادی و موردی درباره مجاهدین و جنایت‌های آنها توضیح بدهیم. من و امثال من، بخشی از کار بودیم و کل مدت حضورم در پرونده مرصاد، دو ماه بود. من به مدت دو ماه از سوی وزارت اطلاعات، روی موضوع نظارت و کنترل داشتم تا به تعبیر مرحوم ری‌شهری، تندروی نشود. جریانهای مربوط به مجاهدین، از قبل از انقلاب اسلامی تا کوران حوادث انقلاب تا امروز، مفصل هستند و باید بپذیریم که کم‌کاری داریم و طبعاً کم‌کاری همه ما، قابل دفاع و توجیه نیست.

ببینید! مجاهدین دیگر مجاهدین سابق نیستند و قدرت عملیاتی گذشته را ندارند. مطرح شد که آنها را به کانادا ببرند. اما نکته قابل توجه این است که اکنون باز هم فعال‌ترین، منسجم‌ترین، پر تحرک‌ترین و با انگیزه‌ترین گروه علیه جمهوری اسلامی، همین مجاهدین هستند.

در عین این‌که ضعیف شده‌اند اما باز هم از دیگر گروه‌های ضد مردم ما، قوی‌تر هستند. دلیل این‌که سرویس‌های جاسوسی غرب علی‌رغم اعتقادی که به تروریست‌بودن مجاهدین دارند اما دست از سر این‌ها برنمی‌دارند و عقب‌نشینی نمی‌کنند، همین موضوع است که مجاهدین، تجربه کارهای جاسوسی، زیر پا کشی، کسب خبر، جنگ روانی و امکانات عملیات روانی را دارند و با گروه‌های دیگر نیز همکاری می‌کنند. مجاهدین، بسیاری از گروهک‌ها، تیم‌های عملیاتی یا افرادی که انگیزه‌های ضدامنیتی دارند را به خدمت می‌گیرند. قدرت به‌کارگیری سایرین را دارند و از این جهت، دارای ظرفیت هستند. به همین دلیل است که ما نباید سادگی به خرج بدهیم.

سؤال: تسویه‌حساب ما با مجاهدین، چه زمانی صورت می‌گیرد؟

البته این موضوع برعهده دست‌اندرکاران جاری است و ما دیگر جزء بازنشستگان این حوزه‌ها و حوزه‌های اجرایی هستیم. مجاهدین یا باید مضمحل شوند یا این‌که پشتیبانی دولتها از آنها کنار برود تا دیگر برای دولتها و سرویس‌ها ارزشی نداشته باشند و ما هم بتوانیم راحت‌تر، همه جزئیات مربوط به مجاهدین را توضیح بدهیم. البته اکنون نیز بسیاری از مطالب را می‌توان بیان کرد و باید هم گفته شود که تاکنون بیان نکرده‌ایم.

لطفا به اشتراک بگذارید: