یاد شهید سرفراز مقاومت ایران محمد حسین نقدی در سالگرد شهادتش گرامی باد -۲۵ اسفند ۱۳۷۱

 ترور توسط مزدوران رژیم در رم -۲۵ اسفند ۱۳۷۱

محمدحسین نقدی در ۵فروردین‌ماه ۱۳۳۰ در یزد متولد شد. و پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه به شیراز رفت و در رشته زمین‌شناسی دانشگاه شیراز به تحصیلات خود ادامه داد. در دوران دانشجویی، او چندین بار به‌خاطر اعتراضات دانشجویی دستگیر و زندانی شد.

او در تیرماه۱۳۶۰ به‌عنوان کاردار سفارت رژیم در ایتالیا منصوب شد. اما ۸ماه بعد یعنی در اسفند۱۳۶۰ زمانی که خمینی با حذف آخرین قطرات آزادی، چهره ضدبشری خود را عیان کرد؛ شهید نقدی ، سفارت رژیم را ترک کرد و به صفوف مقاومت ایران پیوست و فعالیت خود را به‌عنوان عضو هیأت نمایندگی شورای ملی مقاومت در ایتالیا شروع کرد و از سال۱۳۶۳ نماینده مسئول شورا در این کشور شد.

خانم مریم رجوی :

شهید والایی که بیش از یک دهه تمام، هستی خودش رو نثار آزادی خلق و میهنش کرد و شهادت او دنیایی رو تکون داد و علیه دشمن ضدبشر برانگیخت. شهید نقدی در سال ۱۳۶۰ کارداری و سفارت رژیم در ایتالیا رو برای پیوستن به مقاومت رها کرد و با سخت‌کوشی بسیار و مجاهدت پیگیر در جبههٔ سیاسی و بین‌المللی، مقاومت ایران رو در ایتالیا نمایندگی کرد و در این مسیر پرافتخار سرانجام به‌قول خودش عهد و پیمانش با مسعود رو با خونش مهر کرد و با جاودانه‌فروغها و دیگر مرواریدهای پرفروغ آزادی یگانه شد.

 

یاد شهید سرفراز مقاومت ایران ـ محمد حسین نقدی ـ کلیپ۲- ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

یاد شهید سرفراز مقاومت ایران ـ محمد حسین نقدی ـ کلیپ۳- ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

 

لطفا به اشتراک بگذارید: