بازدید هیأت پارلمانی ایتالیا از اشرف۳- سناتور جولیو ترتزی،استفانیا آسکاری، امانوئله پوتزولو– سخنرانی خانم مریم رجوی

خانم مریم رجوی: در آستانه هشت مارس این حقیقت بیش از همیشه روشن و تابان شده است که رژیم ولایت فقیه با پیشتازی زنان برای همیشه از ایران و تاریخ ایران حذف می‌شود. رژیم زن‌ستیز آخوندی در یک جنایت عمدی با مسمومیتهای زنجیره‌یی در مدارس دخترانه در شهرهای مختلف بسیاری از دانش‌آموزان را مسموم و راهی بیمارستانها کرده است. جنایتی که انتقام گیری از نقش پیشتاز دختران شجاع در قیام و مکمل گشت ارشاد رژیم است

رژیم برای انحراف قیام به دو اهرم شیطان‌سازی علیه مقاومت و ساختن و پرداختن آلترناتیوها و ائتلافهای دست‌ساز نیاز دارد

که خط کارشان بالانس کردن نفی رژیم با نفی مقاومت و مجاهدین است

آقای سناتور، نمایندگان محترم!

حمایت شما از جنبش آزادی مردم ایران در برابر استبداد مذهبی، یادآور «جنگ آزادیبخش» و مبارزات «جنبش مقاومت ایتالیا» برای آزادی و دموکراسیه. قطعا برای شما، شهرهای شورشی و جوانان شورشگر در قیام ایران، یادآور خاطره فداکاری شورشگران و پارتیزانها برای آزادی و استقلال ایتالیاست. تعهد به آزادی، همان آرمانیه که فارغ از ملیت و زبان، همه ما را را حول یک هدف گرد آورده. بیش از پنج ماه از قیام مردم ایران که پر از شور و امید و درعین‌حال، داغ و درد و جان‌فشانی است می‌گذره.

-این قیام، صدای متحد همه مردم ایران برای سرنگونی تمامیت رژیم آخوندی رو به گوش همه جهان رسانده. همون فریادی که از خیابانهای تهران تا زاهدان با شعار مرگ بر خامنه‌ای در نفی ولایت فقیه منعکسه.

-این قیام، پیام فراگیر مردم از دانشجویان و دانش‌آموزان تا زنان و جوانان در شعار «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» علیه هر نوع دیکتاتوری سلطنتی و یا مذهبیه.

-این قیام، در نقش مؤثر زنان به‌عنوان جلودار و پیشتاز انقلاب دمکراتیک مردم ایران، تصویر حقیقی چهار دهه مبارزات خونبار زنان با استبداد مذهبی رو به همهٔ جهان نشون داده.

و حالا در آستانه هشت مارس این حقیقت بیش از همیشه روشن و تابان شده که رژیم ولایت فقیه با پیشتازی زنان، برای همیشه از ایران و تاریخ ایران حذف می‌شود.

دوستان گرامی!

اجازه بدین به‌طور خلاصه به چند موضوع درباره تحولات جاری بپردازم که حول مسأله ایران و قیام ایران شکل گرفته. بسیاری در جهان تا قبل از قیام ۱۴۰۱، حاکمیت آخوندها رو با برنامه مرگبار اتمی و موشکی و با عملیات جنگی و تروریستی این رژیم به‌ویژه در خاورمیانه، قدرتمند و غیرقابل تغییر می‌دونستند.

اما قیام ۱۴۰۱، ایران رو به نام آزادی و خواست مردم برای سرنگونی رژیم به همه شناسوند. ایرانی با یک جمهوری آزاد و دمکراتیک که در دسترس و ممکنه و بی‌تردید محقق می‌شود.

همهٔ شما در جریان سرکوب وحشیانة قیام‌کنونی توسط رژیم هستید با بیش از ۷۵۰ شهید که اسامی ۶۶۴نفر از اونها تابه‌حال توسط مقاومت ایران اعلام شده.

شکنجه دختران و پسران، تعرض به زنان، کور کردن چشم زنان و مردان و کشتن کودکان.

اما مردم ایران باز هم فریاد زدند تا سرنگونی این رژیم، قیام ادامه دارد.

خشم مردم ایران علیه این رژیم مهارشدنی نیست. در زاهدان، زنان و مردان بلوچ هر جمعه با شعار مرگ بر خامنه‌ای به خیابون می‌آن. در هفته پیش نیروهای سرکوبگر از صبح روز جمعه به دستگیری و ضرب‌وشتم مردم پرداختند اما مردم شجاع، خشمگین‌تر از همیشه به تظاهرات دست زدند و فریاد زدند، ایستاده‌ایم تا پایان.

رژیم زن‌ستیز آخوندی در یک جنایت عمدی با مسمومیتهای زنجیره‌یی در مدارس دختران در شهرهای مختلف، بسیاری از دانش‌آموزان رو مسموم و راهی بیمارستانها کرده. این جنایت جدید اونه و یک حلقه جدید از جنایات اون. جنایتی که انتقام گیری از نقش دختران شجاع در قیام و مکمل گشت ارشاد رژیمه.

روز گذشته دختران دانش‌آموز و والدین اونها با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور به این جنایت وحشیانه اعتراض کردند.

بله به‌رغم همهٔ جنایتهای رژیم، قیام برای سرنگونی این رژیم افت و خیز داره اما تردیدبردار نیست. و هر بار با شدت بیشتر بر سر این حکومت پلید آوار می‌شود.

تاریخ ثابت کرده که طرف پیروز در این نبرد، آزادی و دموکراسی و برابریه. بله طرف پیروز مردم قهرمان و مردم شجاع ایران هستند.

دوستان عزیز

رژیم آخوندی از آغاز برای تضمین بقای حاکمیتش، به دو اهرم اختناق و اعدام در داخل و تروریسم و جنگ‌افروزی در خارج متکی بوده.

امروز هم برای انحراف قیام، به دو اهرم شیطان‌سازی علیه مقاومت و ساختن و پرداختن آلترناتیوها و ائتلافهای دست‌ساز نیاز داره که خط کارشون، بالانس کردن نفی رژیم با نفی مقاومت و مجاهدینه.

این شاخص روشنی برای تشخیص عناصریه که به جای قرار گرفتن در کنار نیروی سرنگونی‌طلب و آلترناتیو واقعی این رژیم، حرفها و اتهامات رژیم رو تکرار می‌کنند.

بنابراین در صحنه سیاسی تضاد اصلی اینه که چه کسانی به قیام برای سرنگونی رژیم کمک می‌رسانند و سرعت اونرو بالا می‌برند و چه کسانی اونرو متوقف کرده و برای رژیم وقت می‌خرند.

رژیم آخوندی، تابحال با فریب جامعه ایران و جامعه بین‌المللی به انواع جنایتها دست‌زده

از جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه و بمب‌سازی و باج‌گیری در مذاکرات با غرب.

تا سرکوب و قتل‌عام در داخل ایران همراه با بازیهای باندی تحت عنوان میانه‌رو و اصلاح‌طلب اون هم برای به محاق بردن خواست‌های آزادی‌طلبانه زنان و جوانان.

در برابر چنین رژیمی تنها راه‌حل، سرنگونی و قیام و مقاومت است.

سیاست صحیح برای جامعهٔ بین‌المللی، ایستادن در کنار مبارزه مردم ایران برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی است. جامعه بین‌المللی باید حق نبرد با این رژیم ستمگر و سرنگونی آن را به‌رسمیت بشناسد

و کشورهای اروپایی، سپاه پاسداران را به‌عنوان عامل اصلی سرکوب و کشتار، در لیست تروریستی قرار بدهند.

سرنگونی رژیم، وظیفه مردم و مقاومت ایران است. اما انتظار مردم ایران از اروپا و جهان این است که از محکومیت‌های لفظی فراتر بروند و سفارتهای این رژیم را ببندند و مزدوران آنرا اخراج کنند.

 

مقاومت ایران به مبارزه فداکارانه بی‌امان برای برپایی یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت برابری زن و مرد و لغو حکم اعدام متعهد است.

مردم ایران مصمم‌اند که برقراری آزادی، دمکراسی و استقرار جمهوری دمکراتیک در ایران را

به هرقیمت محقق کنند و چنین خواهد شد.

از همه شما متشکرم

 

سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیته امور اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا

آمدنم به اشرف یک تجربه شخصی و سیاسی بسیار مهم است. همه باید به اینجا بیایند تا بفهمند که واقعاً مبارزه برای آزادی یعنی چه ،‌به برکت تلاش جنبش مقاومت و خانم رجوی و همه شما عدالت در راه است . اعتراضات کنونی ریشه در بیش از چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری دارد .ما را نمی‌توان با روی آوردن سریع به ایده آزادی توسط جریانی که ۵۰سال پیش یک دیکتاتوری بود فریب داد. دیکتاتوری که از همان روشها، شکنجه‌ها استفاده می‌کرد. باید این گزینه که سلطنت شاه هنوز قابل اجراست و یک گزینه برای مردم ایران است. از بحثهای سیاسی محو و هر چه زودتر از بین برود

 

استفانیا آسکاری از کمیته قضایی پارلمان ایتالیا

آنچه به نظر می‌رسید به‌عنوان یک موج ساده اعتراضی علیه حجاب اجباری آغاز شد، ویژگی‌های یک شورش عظیم علیه رژیم را به خود گرفت. انقلاب ایران پیامدهای غیرقابل محاسبه‌ای بر کل خاورمیانه بر کل جهان اسلام بر زنان و مردان جهان و بر غرب خواهد داشت

 

امانوئله پوتزولو از کمیته خارجه پارلمان ایتالیا

شما مردان و زنان بزرگی هستید با رهبری یک بزرگ زن، به شما تبریک می‌گویم. این تبریک بی دلیل نیست. من با افرادی امروز چشم در چشم شدم که هرگز به ظلم تسلیم نشدند و به آزادی عشق می ورزند. به‌خاطر همین است که من امروز واقعاً مفتخرم که این‌جا هستم

 

لطفا به اشتراک بگذارید: