اطلاعیه مطبوعاتی مک کلینتاک در رابطه با قطعنامه ۱۰۰با حمایت اکثریت مطلق مجلس نمایندگان

خانمها و آقایان:

من بسیار خوشحالم که اعلام کنم قطعنامه ۱۰۰ بیانیه حمایت کنگره از حق مردم ایران برای جمهوری دمکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی ایران - اکنون توسط اکثریت مطلق مجلس نمایندگان حمایت می‌شود. اکثریت مجلس نمایندگان چه جمهوری خواه و چه دموکرات، اکنون در کنار مردم ایران ایستاده‌اند که تلاش می‌کنند خود را از شر اراذل و اوباش مذهبی خلاص کنند که برای مدت طولانی آنها را سرکوب کرده‌اند.

فکر می‌کنم همه احساس می‌کنند که روز آزادی ایران نزدیک است و رهایی آن به دست مردم ایران و دوستان و حامیان آنها در سراسر جهان خواهد بود. مردم ایران از نقض حقوق‌بشر، بی‌کفایتی مطلق آخوندها، و اوباش سپاه پاسداران به‌ستوه آمده‌اند. زنان ایران که آرمانهای به حقشان توسط حکومت سرکوب شده است و جوانانی که آینده‌شان توسط آن حکومت دزدیده شده است، به‌طور فزاینده‌یی برای رهبری تظاهراتی که به‌طور منظم در سراسر ایران رخ می‌دهد، پیشقدم شده‌اند.

پیام آنها روشن است: ما به اندازه کافی تحمل کرده‌ایم و دیگر تحمل نخواهیم کرد. ما مجبور نیستیم زیر چکمه‌های دیکتاتورها زندگی کنیم، بلکه می‌توانیم جایگاه شایسته خود را در میان آزادگان جهان پیدا کنیم و از حقوق‌بشر، کرامت انسانی، آزادی‌های انسانی و رفاه که نشانه جوامع آزاد است، بهره‌مند شویم. این رهبران جدید شکنجه، خشونت جنسی و جنسیتی و حتی مرگ را تحمل کرده‌اند تا آزادی خود را تضمین کنند - و قهرمانی و اراده آنها توجه جهان را به خود جلب کرده است، و اکنون، حمایت اکثریت نمایندگان منتخب مردم آمریکا را.

هنگامی که دیکتاتورهای ایران از قدرت بیرون رانده شوند و عدالت در مورد جنایات آنها برقرار شود، این برعهده مردم ایران خواهد بود که مسیر آینده خود را ترسیم کنند. اما این مشکل نخواهد بود: ایران یکی از کهن‌ترین تمدنهای تاریخ جهان است و عظمت کهن آن پایه‌های رنسانس قریب‌الوقوع آن را می‌گذارد. ظلم‌های امروزی صرفاْ سایه‌ای گذرا بر آن میراث پرافتخار است.

اصول برنامه ده ماده ای: حق جهان‌شمول رأی دادن در انتخابات آزاد و منصفانه، حق هر فرد برای شرکت در بازار آزاد و برخورداری از رفاهی که آزادی تضمین می‌کند، حق قضاوت به‌عنوان یک انسان بدون توجه به جنسیت، مذهب یا قومیت؛ حق بازگشت به جامعه ملل آزاد و محترم مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز: این آینده ایران است - مسیر آن از قبل ترسیم شده است، سفر از قبل آغاز شده است و مقصد درخشان آن از دور دیده می‌شود.

من معتقدم نسل‌های بعدی ایرانیان آزاده این روزها را با سپاس و قدردانی به‌خاطر حقوقی که شما - نسل شما - شما و هموطنان و زنانتان - با خون، فداکاری، قهرمانی و تسلیم‌ناپذیری خود برای آنها به دست آورده‌اید، نگاه خواهند کرد. فداکاری در راه آزادی اکثریت نمایندگان مردم آمریکا در حال حاضر به توافق رسیده‌اند.

همه ایرانیانی که آرزوی این آینده را دارند، متحد هستند و به نوبه خود، همفکران را در سراسر جهان به پرچم خود الهام می‌دهند.

لطفا به اشتراک بگذارید: